onsdag 2. april 2008

Bursdag i hvitt..


Har vært så heldig å få være med å arrangere barneselskap. Jeg sier heldig, ja, for damen (på 8 år) som sto for arrangementet, visste nøyaktig hvordan hun ville ha det. Dermed ble det opp til meg å kun effektuere planene.
Nå er det kanskje mange som tror at siden fargetemaet som ble valgt var hvitt og sølv , at jeg hadde en finger med i det spillet, det kan jeg avvise med en gang. Jeg sier ikke at jeg ikke var glad for fargevalget, men jeg hadde gått like mye inn for saken om fargene hadde vært knallgult og -rødt, det skal nevnes at da kan det hende at jeg hadde brukt litt tid på å prøve å overtale bursdagsdamen til pastellfarger isteden.
Vimpler i hvitt og sølv med jubilantens forbokstav i sølv laget vi selv. Fra vanlige hvite servietter og papptallerkener, lagde vi ltt mer personlige og festlige utgaver med trykk i sølv.


De eneste hvite blomstene jeg kunne finne på festdagen var disse, med litt sølv gled de rett inn i temafargene og opp i en terrin med vann, flytelys og glitter.
Serpentiner måtte vi også lage selv.



Når det gjelder mat så forsøkte jeg i fargetemaets ånd å foreslå kokt torsk eller til nød risgrøt, men unger kan være så utakknemlige og egenrådige: Pizza og godteri med farger skulle altså bryte ut av den ellers så gjennomførte monokromien;)
Heldigvis er gulrotkake og vanlige muffins uten alskens glasurfarger favorittene på kakebordet, så der kunne vi enes igjen og redde samarbeidet.



Jammen koste vi oss begge to med å finne fram ting som passet og komme på ideer til gjennomføringen, og vi gjorde det kun for gøy for vår egen del. Vi hadde ikke trodd at noen av de andre ungene skulle legge merke til det, så overraskelsen var stor da en av de små gjestene kommenterte: "Så fint at alt sammen matcher!"
Da holdt jeg på å fly ut på kjøkkenet og koke litt fersk torsk til henne..
Til neste år kjører vi med litt flere farger og meny tilpasset fargetemaet, det sier ihvertfall bursdagssjefen..

9 kommentarer:

Aina sa...

Herlig;0)

Lekkert pyntet og kjempegøy å lese, skulle likt å sett de ungene hvis menyen bestod av torsk og risgrynsgrøt*ler*
Høres ut som dere hadde det like gøy med planleggingen som selve selskapet.

Klem!

Randi sa...

De skal jo tidlig krøkes om god interiører skal bli..:)
Gratulerer på etterskudd med dagen, det var jo kjempefint pyntet!!arti når ungene kan engasjere seg sånn.

Ha en fin dag

Jorunn sa...

Sånn vil jeg også pynte til bursdagen min :o) Kjempelekkert! Artig med så beviste unger synes jeg, denne frøkna har nok interiørinteressen i seg!!
Flotte bilder som alltid fra deg Lykke!!
Klem
ps; superu tilbud på Creme! du kan kunsten å frist ;)

Merete sa...

Nydeleg!! når ungar feirer bursdag pleier det jo å vera masse fargar på ballongar og kaker m.m men dette var jo skikkeleg fint :o)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Det ser lekkert ut, herlig med noe uten om det vanlige. Ikke rart jubilanten og gjestene var fornøyd. Barn merker at en gjør en ekstra innsats for dem og steller i stand selskap med omtanke ;o))
Klem

Bestefars Verksted. sa...

Oioioioiiiiii,så mye godt........og så nydelig med allt i hvitt og sølv !! Godt du ikke viste pizzaen,hadde jo skjært seg helt... :O) Nydelig gave du hadde fått også,og jeg har nok en liten anelse om avsenderen,ja...... Kos deg videre,og ha en fortsatt fin uke !

h.espe sa...

Åh,du herlige tid...... Dette var flott, men kanskje ikke akkurat det som en forventet til feiring av en 8 åring. Smakfull liten frøken det der. Hi, hi... Forstår at dere må ha kosa dere masse sammen når dere laget til til selskapet. Så gøy!!!

Så gøy også at du har kommet tilbake med litt mere blogging -koser meg masse når jeg er på besøk hos deg!!

Klemmer fra meg :O)

Mita`s hjørne sa...

Jammen har dere pyntet flott til bursdagen...
Men torsk/grøt...tja, fargen hadde jo passet perfekt den...

Ha en koselig dag...

frk. vims sa...

heisann.

utrolig flott pynta til bursdagsfeiring! jeg er imponert over at ei jente på 8 ville ha det slik, hu er vel kanskje påvirket av noen? :)

tror nok jeg hadde blitt skuffa om jeg var 8 år og fikk torsk servert på bursdagen, men grøt hadde vel gått bra.... måtte jo ha droppa kanel da...for det passer ikke inn i fargevalget ;)

ha en fin dag :)