torsdag 20. september 2007

Noen auksjonsfunn..

Jeg er en person som elsker å gå på auksjon og marked. Nylig har jeg gjort noen fine auksjonsfunn som jeg vil vise her: Smulebrett og kost i jugendstil. Bare elsker linjene i jugendstilen og dette brettet er et bevis på at de praktiske tingene ikke behøver å være fæle, av plastikk eller i en skrikende farge.

Stettefat og osteklokke fra Hadeland glassverk, laget på 30-tallet. Begynner å få en del glassklokker og stettefat i forskjellige varianter, men de er jo så vakre.
Jeg gjorde en hel del andre funn også. Men det er jo slik at når man driver butikk får man fingrene i en del flotte ting fra høst-, vår- og prøvekolleksjoner og hvis man legger til min brennende forkjærlighet for auksjoner og loppiser så trenger man ikke være kvantefysiker for å regne ut at det hoper det seg litt opp med ting i heimen. Dessuten er jeg faktisk en minimalist. Mannen min ler når jeg sier det, og jeg kan jo være enig i at stilen jeg har valgt ikke er typisk minimalistisk i uttrykket, men jeg mener at jeg liker ikke å ha for mange ting overalt.
Derfor må desverre noen av mine gamle og nye funn gå videre til andre hjem og hjerter som har bedre plass. Ikke for det, jeg har et hjerte som har plass til å romme alle vakre ting i verden, det er plassen det skorter på. Forresten skal jeg snart vise et nydelig skap som jeg har kjøpt for å få plass til ting som ikke får være framme.
Ha en riktig hyggelig dag, alle bloggvenner:)

4 kommentarer:

Ellie sa...

Flotte ting du har funnet! Ja, det er sånn mange ganger, det er så mye som er lekkert og som man har lyst på, og så hoper det seg rett og slett litt opp. Flotte bilder av kjøkkenet deres også. Det var blitt kjempekoselig!

Kreoline sa...

Kjekt å finne gamle fine ting, nydelig osteklokke, jeg har to av dem og det var kjekt å få vite hvor gamle de er og hvor de kommer fra. Nydelig kjøkken du har, lekkert. Trist at håndverkerne ikke har gjort seg helt ferdige, det er et ordtak som sier "når fanten har fått sitt så går han", det bør vel passe bra her. Det begynner å blir litt overfylt hos meg også når det gjelder glass og "sølvting", men jeg har ikke hjerte å kvitte meg med det, så det byttes litt på av og til. Ha en kjempefin helg, kos deg masse. Klem fra Mona.

Lilla Blanka sa...

Jag älskar också att gå på autktion och loppmarkander :)
Vilka fina glaslock du fått tag på!
Trevlig helg!

elin1976 sa...

Hallo! Der var du kommet tilbake igjen. Nå ble jeg glad. Har ikke lagt merke til det før. Litt treg. Men veldig glad for at du er med oss igjen:O)